Renk

Hollywood Filmlerinde Meksika ve Türkiye Gibi Ülkelerde Geçen Sahnelerde Neden “Sarı Filtre” Kullanılıyor?

renklerin insan psikolojisi İnsanlar üzerinde büyük etkileri olduğu yadsınamaz bir gerçektir. Renkler sinemanın vazgeçilmez yapı taşlarından biridir. toplumlar kültürel kodlarSinemalarda kullanılan bazı renkler yansıtmaktadır. ön yargıNe yazık ki olabiliyor.

Sarı , bu renklerden biridir. Özellikle savaş ve aksiyon filmlerindekullanılmış sarı bir filtresebep olduğu önyargı; Orta Doğu -Türkiye dahil-ülkelerine karşı gelişiyorlar marjinalleşmenin, düşmanca davranmaktanBunu neyin tetiklediğine bakacağız.

İlgili Makaleler

Bir sinemada renk kullanımı o sinemaya dair pek çok ipucu verebilir.

En az müzik ve diyaloglar kadar renk kullanımı da söz konusu sinemanın hikayesi, alt metni ve aslında hikayesidir. verilmek istenen mesajHakkında birçok sinyal verebilir Örneğin romantik filmlerde renk paleti daha sıcak tonlarda olurken, kaygı ve gerilim filmlerinde genellikle soğuk ve koyu bir renk paleti tercih edilir.

Ancak savaş ve aksiyon filmlerinde kullanılan renkler konusunda bir ikilem var.

Özellikle Avrupa sinemasında fütüristik renkler tercih edilirken, Meksika, Afrika ya da Orta Doğu ülkeleri söz konusu olduğunda kirli bir sarı tercih edilir. Peki bu kirli sarı renk görenleri neden rahatsız ediyor?

Öncelikle bu kirli sarı rengin psikolojideki yerine bakalım.

Aslında sarı rengin çok bariz bir manevi etkisi olduğu için kullanılıyor; aşırılıklar, çelişkiler ve tıkanıklıklar Tasvir ediyor. Bu yüzden sarı renk birçok insan için farklıdır. gerginlik ve kasvet hissi yaratır. Hollywood’un sıklıkla kullandığı sarının bu tonu, görenler üzerinde belli bir etki bırakıyor. rahatsızlıkAslında bu duyguyu uyandırmasının nedeni de budur.

Bu rengin sadece sinemada değil dizilerde de kullanıldığını görüyoruz.

Breaking Bad ve NarcosÖrneğin kült dizilerdeki ana karakterlerin Amerika’dan Meksika’ya gittiği sahne geçişinde ekran bir anda sarıya dönüyor.

Vatan Dizide Carrie Mathison’un Afganistan’a gittiği sahnede ekran bir anda sarı filtreye dönüşüyor. İnsanların koşarak bağırdığı bu sahnede kaosAslında bu bir tesadüf değil.

“Çıkartma” filmi sarı filtrenin en ironik örneklerinden biridir.

Başrollerini Chris Hemsworth ve Bryon Lerum’un paylaştığı, yönetmenliğini Sam Hargrave’nin üstlendiği 2020 yapımı film, bir uyuşturucu kaçakçısının kaçırılan oğlunu kurtarmak için Bangladeş’e gönderilen bir paralı askerin hikayesini anlatıyor. Sefalet, kanunsuzlukTamamlanan sinemanın sarı filtreden geçmediğini iddia ediyorsunuz.

Hollywood’un yıllardır kullandığı bu yöntem aslında tesadüf değil.

Sinema endüstrisi büyük bir teknik gelişme yaşadı. Ancak Hollywood sinemasına bu noktadan baktığımızda arada büyük bir fark var. ikilem görülür. Savaş ve aksiyon filmleri söz konusu olduğunda bazı ülkelerde renk seçeneği bulunmaktadır. bilinçaltı yönetimi izlenmek. Gelişen tekniklere rağmen savaş ve aksiyon sinemalarında tercih edilen renk paleti konusunda bu ikilemin nedeni nedir?

Bilinçli bir önyargı oluşturulmak isteniyor.

Özellikle Hollywood yapımlarında dost ve düşman Bildiğiniz gibi keskin bir ayrım çizgisi var. Dostun karşısındaki düşmanın portresi sıklıkla insanlıktan yoksun bireylerdir. senin düşmanın vahşet, yoksulluk, kanunsuzlukkendisinin de içinde olduğu bir tabloda marjinalleştirmek Bunun dünyadaki en kolay şeylerden biri olduğunu varsayarsınız. sinemanın yarattığı karşıtlar, izleyicinin karşı tarafına ön yargıAyrıca oluşturmayı da kolaylaştırır.

Bu zıtlıklar izleyicilerin “düşmanların” öldürülmesini sindirmesini kolaylaştırıyor.

Hollywood sinema endüstrisinin sürekli olarak sürdürdüğü bu sarı filtre prosedüründe, “modern” ve Amerikalı olmayanlara karşı bir ayrımcılık söz konusudur. marjinalleştirme doğal olarak gelişir. Yani bilinçli olarak sinemalar aracılığıyla. ırkçılık yapılıyor. Renkler, ülkelere karşı ötekileştirme ve son derece tehlikeli ırkçılık yoluyla bilinçaltımıza yerleşen bu önyargı tetiklenecekYol açar.

İzleyen herkeste “Ortadoğu”, “deve”, “çöl”, “savaş”, “hastalıklı”, “sağlıksız” gibi kavramları çağrıştıran bu sarı filtrenin dünyayla ilgili olduğunu düşünmek son derece zordur. gün batımı. masumca Bu mümkün. Aynı şekilde Amerikalıların kendi ülkeleri dışında her ülkenin sarı olduğunu düşünmesi…

Türkiye’ye bakış açısının değiştiği de bir gerçek…

Bu sarı filtreyi yabancı kurum ve kuruluşların Türkiye ile ilgili hemen hemen tüm görsellerinde ve görsellerinde görüyoruz. içselleştirilmiş Ne yazık ki bu sadece bir ön yargı. Geçtiğimiz gün Bayern Münih’in paylaştığı poster de bu örneklerden sadece bir tanesi.

renklerin manipülatifHollywood, gücünü kullanarak izleyicilerin dikkatini çekmek için bu sarı filtre tekniğini yıllardır kullanıyor. Düşünceler, algılar ve tepkilerzamanla büyük ölçüde dönüşüme acıtmak. İşin kötü tarafı ise etkileri bugün bile maalesef devam ediyor!

cumra-ajans.xyz

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

-
Başa dön tuşu