Ekonomi

Karakan Holding 70 bin çiftçiyle çalışıyor

38 yıldır Doğuş Çay markasıyla çay üretimine devam eden Karakan Holding, 70 bin çiftçiyle tarım sektörüne de destek veriyor. Şirket, Türkiye’nin 5 bölgesinde bulunan 11 fabrikasında yılda toplam 1 milyon 300 bin ton tarım ürünü işliyor. İşlenen işler; Doğuş çay, Doğuş şeker, Doğuş salça, Patos, Cipso, Çerezos, Doğuş soğuk çay ve Doğuş limonata markalarıyla Türkiye’nin her yerinde tüketicilere sunulmaktadır. Bu kapsamda 4.000 çalışanı bulunan Karakan Holding, sosyal sorumluluk projeleriyle farkındalık yaratırken müşteri memnuniyeti odaklı çalışmalarına devam etmektedir.

“En Güzel Çay Doğuş Çayı” sloganıyla akıllarda yer edinen marka, Karakan Holding’in bir iştiraki olan Doğuş markası altında şeker, salça, soğuk çay ve limonata üretmektedir. Aynı zamanda cips kategorisinde de Cipso, Patos ve Çerezos markaları ile faaliyet göstermektedir. Tüm markalarını kendi üretim tesislerinde üreten Karakan Holding, en değerli önceliğini kalite olarak belirtmektedir. Tarım sektörü dışında elektrik bölümüne 70 milyon dolarlık yatırım yapan şirket, fabrika çatılarına ve tarıma uygun olmayan alanlara güneş panelleri kurmaya devam ediyor. 2023 yılında Afyonkarahisar’da güneş paneli üretim fabrikası kurarak Elektrik bölümünde Karakan Enerji olarak faaliyet göstermektedir.

“TÜRK TARIMINDA ÇAYIN ÖNEMLİ BİR YERİ VAR”

Doğuş Çay’ın Yönetim Kurulu Üyesi Mükemmel Karakan Batallı, yüzde 100 yerli sermaye ile büyüyen ender Türk şirketlerinden biri olduklarını belirterek; “ 1985 yılında temelleri atılan firmamız yatırımlarına ilk olarak dökme çay ile başlamıştır. Rize’deki 5 üretim fabrikamız ve Ordu’daki paketleme fabrikamız ile yıllık 50 bin ton çay üretim kapasitemiz var. Lezzetini Karadeniz’den alan bu taptaze çaylar, yüksek teknoloji ile harmanlanarak Türkiye’nin dört bir yanına hatasız olarak yola çıkıyor. Çay, Türkiye ekonomisinde, tarımında ve bölge halkının yaşamında çok değerli bir yere sahiptir. Türkiye dünyada çay tüketiminde birinci, üretiminde ise beşinci sırada yer almaktadır. Sudan sonra en çok tüketilen içecek çaydır. TEMA Vakfı ile 2016 yılında başlatılan Her Dem Toprağı İçin projesi ile çay tarlalarını güzelleştirmek ve gelecek nesillere aktarmak için eğitim, bilinçlendirme ve uygulama çalışmaları yapılıyor. 55 bin çay çiftçimizle sürdürülebilir çay tarımı için çalışmalarımıza devam ediyoruz. Çay dalında dünyanın en modern teknolojisi ile donatılmış tesislerimiz bulunmaktadır. Kaliteli işleri tüketicilerimizin beğenisine sunuyoruz. İşimizi aşkla yapar, kalbimizi verir ve bunun için çok çalışır ve daima gelişmeye odaklanırız. Faaliyet gösterdiğimiz tüm departmanlarda uluslararası sertifikalarla hem iç hem de dış pazarda faaliyet gösteriyoruz.”

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

mamakhaber.xyz

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

-
Başa dön tuşu